Inside Climate News caught with their hand in the Rockefeller cookie jar #ExxonKnew

Watts Up With That?

From the well funded corporate scumbags department.

Rockefellers Promised Access to Publisher of InsideClimate News, Emails Show

By Katie Brown

InsideClimate News (ICN) has insisted over and over that the Rockefeller Brothers Fund (RBF) and the Rockefeller Family Fund (RFF), which have been bankrolling the entire #ExxonKnew campaign, have absolutely no editorial authority over the stories they publish, including the series they released last year proclaiming that Exxon “knew” about climate change in the 1970s before climate scientists even understood the data. This is something the media has largely swallowed without scrutiny.

But newly released emails from Hillary Clinton’s campaign raise serious questions about the veracity of these claims. In one telling email, Michael Northrop of the Rockefeller Brothers Fund (rbf.org) sends Clinton campaign chair John Podesta an article by #ExxonKnew activist Naomi Oreskes with the subject line:

sasson-email

ICN publisher David Sassoon, who just happens to be a former

View original post 633 more words

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s